Thursday, August 31, 2006

Sverige - de pedagogiska förpackningarnas förlovade land

Härmed inleds mitt nya sociologiska projekt, som går under arbetsnamnet: Sverige - de pedagogiska förpackningarnas förlovade land, och som kommer att utföras i enlighet med ytterst vetenskapliga och positivistiska metoder, kombinerat med hämningslösa fria associationer. Så här i början är det svårt att dra några större slutsatser, men jag är övertygad om att i takt med att materialet växer kommer man att kunna skönja vissa mönster. Ni får alltså ta del av en vetenskaplig process och får gärna bidra med era analyser och iaktagelser. Målet med projektet är att blotta och greppa den svenska själen och samhällsandan med utgångspunkt i alla dessa förpackningar som fyller vår omgivning och tillvaro. Jag höjer en skål för projektet och inleder med ett citat från Spendrups.

" Jag minns knappt farfars far, Louis Herbert Spendrup, men en sak vet jag: Han hade bryggt Premium Gold precis som vi gör nu. Något fylligare, med balanserad beska och lång härlig eftersmak" - Johan Spendrup, bryggmästare i fjärde generationen -

No comments: