Thursday, November 30, 2006

Att tanka tanken med tankar

Jag sitter och försöker skriva någonting om någonting, men huvudet känns tomt, eller egentligen är det inte tomt, snarare är det överfullt och därför går det i lås. Det är som en dator som strejkar när hårdskivan inte räcker till. Borde väl trycka ctrl + alt + delete för att stänga av lite tankar, återgå till grundläget. Kanske borde jag radera alla mina tankar, börja om frän början i Ms-dos läge. Äh jag vet inget om datorer eller människans hjärna för den delen heller, jag bara använder dem.

Ibland, som till exempel nu, sitter jag och tänker på att jag inte tänker på någonting överhuvudtaget. Det är en ganska total tanke som jag kan sjunka in i, fastna i. Det blir lätt svårt att riva sig loss och jag upplever att det finns en press på att jag borde tänka, tanka tanken med tankar, välja en sak att tänka på och kasta ankar istället för att ständigt driva planlöst omkring i spiraler, desperat navigerandes i arkipelager av oavslutade och opåbörjade tanke-eskapader.

No comments: