Wednesday, October 04, 2006

Musikbulimi

Jeeeeeeiiiii!!! Jag vet inte om det här är ett rop av glädje eller fruktan. Idag hittade jag äntligen en bra skivaffär här i Lund! Jag vet inte om det var en slump eller ett bevis på att det existerar en högre makt, men det råkade sig inte bättre än att jag just idag fick studiestöd. Med lite bondeförnuft och slutledningsförmåga vet ju alla vad skivaffär + studiestöd innebär, jo inköp av skivor. Skivaffären har ett bra urval av begagnade skivor och jag måste såklart köpa några. Problemet är att jag lider av musikbulimi, dvs. jag kan inte konsumera musik på ett normalt och hälsosamt sätt så som vettiga människor gör. Istället blir det ett antingeneller förhållande till musikkonsumtion (märkväl att det här inte gäller lyssnandet på musik, för det gör jag ständigt), som blir tydligast när jag downloadar musik. Men det här problemet gäller också konkreta skivor. Jag har klarat mig riktigt bra utan en bra skivaffär i min absoluta närhet, men nu när jag är medveten om att det finns en bra skivaffär till mitt förfogande varje dag anar jag det värsta. Kommer min tillvaro att spåra ut?

No comments: