Sunday, October 29, 2006

Autumn Falls



Jag har alltid gillat att göra blandband med musik. Jag kommer ihåg att jag redan som 13 åring låg på golvet i mitt rum, helt försjunken i skapandet av mina egna compilations på c-kassett med självritade fodral. Det här är något jag gör fortfarande (se bilden), även om tekniken utvecklats sedan de tidiga årens c-kassetter och slutanvända tuscher. Jag gillar att bygga upp en dramaturgi och att lyckas kombinera mycket varierande artister, skapa harmoniska övergångar kombinerat med dissonerande frontalkrockar. Nu har jag alltså gjort ett nytt blandband som heter Autumn Falls, vilket ju passar bra, eftersom hösten faller i natt när vi övergår till vintertid. Musiken på detta blandband är varierande, men med en tydlig rödtråd i höstensfärger. Följande artister ingår: Jaco Pastorius, Antony & The Johnsons, Martha Wainwright, Cinematic Orchestra, Four Tet, Jonny Greenwood, Dmitry Schostakovich, Eino Juhani Rautavaara och Sigur Rós. Njut av hösten!

No comments: